Wednesday 13 June 2012

Rezeki Selepas Kahwin


Rezeki selepas kahwin.. emm...berapa ramai dh org ckp begitu pd kami..  sampai la yg jauh. Bila dgr cte ttg kami, itu yg keluar dr mulut, sanubari mereka lalu menghinggap telinga kecil kami.. Sedih, mmg sedih... Kami bukan sahaja menginginkan rezeki-rezeki yang lain, rezeki utk hidup bersama, sama-sama mencurah rasa pada insan yang halal buat kami pun, masih tidak berpeluang.
Pernah seorang pensyarah saya bertanya khabar tentang status saya. Saya berkongsi mna yg patut n sesuai utk dikongsi.. Akhirnya, satu sahaja ayat yang keluar dari mulut guru saya itu. "Rezeki lepas kahwin tu"..Terharu saya. Saya berkongsi pula dengan pihak sana, apa yg telah guru saya ungkapkan kpd saya. Dia hanya tersenyum, lantas memberi sepotong ayat buat saya. "Saya dah xmampu nk kira, sahabat-sahabat dan guru-guru yg memberi ayat yg sama buat saya". Sudah lima tahun kami menanti pada rezeki yang satu ini. 

No comments:

Post a Comment