Saturday 16 June 2012

My Daddy, My Hero

Esok merupakan hari ahad minggu ketiga bagi bulan Jun. Di Malaysia, sambutan hari bapa disambut pada setiap hari ahad minggu ketiga dalam bulan Jun setiap tahun. Makanya, hari ini adalah Hari Bapa (17Jun 2012). Walau bagaimanapun, saya bukanlah seorang yang sangat teruja dengan sambutan Hari Bapa ini. Sebabnya, bagi saya setiap hari adalah hari bapa, hari ibu and so on. Setiap masa perlu mengingati ibubapa dan sentiasa berusaha membahagiakan mereka.

 
Oleh kerana hari ini orang bercerita tentang hari Bapa, maka saya juga ingin mengambil peluang untuk menyatakan betapa saya sayang pada ayah saya. Dengan merujuk kepada tajuk entry ini adalah My Daddy, My Hero, ayah saya adalah kebanggaan saya. Besar perjuangannya dalam membantu saya untuk terus maju dalam hidup seterusnya bahagia di akhirat. Baru-baru ni, tiba-tiba saya teringat. Semasa saya di alam persekolahan, ayah saya menghantar dan menjemput saya pulang ke sekolah. Dia pasti akan bertanya apa sahaja perkara yang berlaku di sekolah. Saya tidak melepaskan peluang untuk bercerita apa sahaja yang berlaku di sekolah seperti markah peperiksaan/ujian, pergaulan dengan rakan-rakan, layanan guru-guru dan sebagainya.



Hee..kalau nak bercerita, tak pernah habis. Ayah bukan sahaja seorang ayah malah seorang kawan juga buat saya walaupun ayah seorang yang sangat tegas. hihihi. Sporting. Yeke? hehehe.. Jawapan sporting boleh kot saya kaitkan dengan ayah saya sedia menerima pilihan hati saya (walaupun sebenarnya perlu melalui banyak ujian sehingga lulus). Bawah ini buktinya. kiki. I LOVE YOU!!!



No comments:

Post a Comment